رتبه جهانی ترکیه در تولید هواپیماهای بدون سرنشین

تاریخ ارسال : 1399/12/17

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اظهار داشت: امروزه در زمینه تولید هواپیماهای بدون سرنشین یکی از سه-چهار کشور برتر جهان و جزو 10 کشوری هستیم که توانایی طراحی، ساخت و نگهداری کشتی جنگی را داریم.

وی گفت: تاکنون بیش از 130 سکوی دریایی که هزینه تولید آن بیش از 3 میلیارد دلار بوده و در کارخانه‌های کشتی‌سازی‌مان تولید شده است، را صادر کرده‌ایم.

رئيس‌جمهور ترکیه افزود: امسال کشتی آزمایشی و آموزشی‌مان «افق» و کشتی تهاجمی دوزیستی چند منظوره‌مان «آناتولی» در اختیار نیروی دریایی قرار می‌گیرد. برای سال آینده نیز در حال برنامه ریزی برای بهره‌برداری از اولین زیردریایی نوع جدید «پیری رئیس» هستیم. انشاالله هرچه زودتر روند ساخت ناوچه های ششم، هفتم و هشتم MILGEM را شروع خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری آناتولی

عادی‌ سازی در استانبول به چه صورت خواهد بود؟

تاریخ ارسال : 1399/12/12

پروفسور کمال ممیش اوغلوف مدیر سلامت استانی استانبول، مراحل عادی‌سازی زندگی پساکرونا در استانبول را در حساب کاربری خود منتشر کرد.

بر این اساس، آموزش حضوری مدارس پیش دبستانی، ابتدایی و پایه‌های 8 و 12 در استانبول اغاز می‌شود و امتحانات دبیرستان‌ها نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود.

همچنین محدودیت تردد تا اطلاع ثانوی تنها روزهای یکشنبه اعمال خواهد شد.

رستوران‌ها، کافه‌ها، قنادی‌ها و... می‌توانند از ساعت 7 صبح تا 7 عصر با 50 درصد ظرفیت خود فعالیت کنند.

مدت زمان اجازه خروج از خانه برای افراد بالای 65 سال و زیر 20 سال افزایش می‌یابد.

مراسم عروسی و عقد با حضور 50 نفر و به مدت 1 ساعت اجازه برگزاری دارند.

نشست‌های عمومی نهادهای دولتی و خصوصی نیز با حداکثر 300 نفر برگزار خواهند شد.

منبع: سوزجو

فراخوان اردوغان برای مشارکت در تدوین قانون اساسی جدید

تاریخ ارسال : 1399/12/12

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد، با طرح مسئله قانون اساسی جدید و مدنی برای بحث، وارد مسیر جلب مشارکت تمامی اقشار جامعه شده‌ایم.

رجب طیب اردوغان خاطرنشان کرد: از مهمترین وظایف نهاد سیاست، نجات ترکیه از غل و زنجیر قانون اساسی دوران کودتا است.

اردوغان گفت: متاسفانه تا به امروز نتوانستیم به رویای یک قانون اساسی جدید و مدنی که برازنده ملت‌مان باشد، تحقق ببخشیم.

اردوغان در ادامه تمامی احزاب و صاحبان سبک را به مشارکت در تدوین قانون اساسی جدید و مدنی با رویکرد سازنده‌شان فراخوانده و تاکید کرد، برای جلب مشارکت همه وارد مسیری شده و در این زمینه فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌ایم.

منبع: تی آر تی

 

آخرین آمار کرونا در ترکیه

تاریخ ارسال : 1399/12/11

بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت ترکیه، طی 24 ساعت گذشته 6 هزار و 511 تن دیگر از بیماران کرونایی سلامتی خود را بازیافته یا روند قرنطینه‌ آنها پایان یافت و مجموع بهبودیافتگان ویروس کووید-19 در کشور به 2 میلیون و 572 هزار و 234 نفر رسید.

در این بازه زمانی 109 هزار و 639 تست کرونا در ترکیه انجام گرفت که از میان آن‌ها 8 هزار و 424 مورد مثبت بوده و 610 بیمار جدید ثبت شده است.

آمار کل مبتلایان به کووید-19 در ترکیه به 2 میلیون و 701 هزار و 588 نفر افزایش یافته که 1191 نفر از آن‌ها در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت هستند.

از سوی دیگر، شمار قربانیان کرونا در ترکیه با فوت 66 بیمار دیگر در یک روز گذشته به 28 هزار و 569 نفر رسید. تاکنون در سراسر ترکیه 33 میلیون و 175 هزار و 16 آزمایش کرونا انجام شده است.

منبع: خبرگزاری آناتولی

تاریخ برگزاری آزمون‌های حضوری دبیرستان‌های ترکیه مشخص شد

تاریخ ارسال : 1399/12/11

وزارت آموزش ملی ترکیه تاریخ برگزاری آزمون‌های حضوری دبیرستان‌های این کشور را اعلام کرد.

بر این اساس آزمون‌های ترم اول دبیرستان‌های ترکیه که به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشده بودند، از تاریخ 8 مارس برگزار خواهند شد.

گفتنی است این تصمیم هنوز هم با تصمیم ستاد حفظ سلامت استان‌ها، امکان لغو و یا به تعویق افتادن دارد.

وزیر آموزش ملی ترکیه پیش‌تر از آغاز آموزش حضوری مدارس از اول مارس خبر داده بود، اما این تاریخ را به 2 مارس و پس از برگزاری جلسه کابینه هیئت دولت به تعویق انداخت.

منبع: خبرگلوبال


صفحه 3 از 3